Pomoc

W czym możemy Ci pomóc?

Brak smsa z ereceptą

1. Czy minęło więcej niż 12h od złożenia zamówienia?
2. Sprawdź status swojego zamówienia (mail z informacją potwierdzeniu/odrzuceniu zamówienia.
3. Jeśli zamówienie zostało rozpatrzone pozytywnie, ale błąd systemu uniemożliwił wysłanie smsa z kodem, ereceptę możesz znaleźć na swoim internetowym koncie pacjenta (aplikacja IKP lub na stronie https://pacjent.gov.pl/ po zalogowaniu).
4. Jeśli zamówienie zostało odrzucone, w ciągu 48h od złożenia zamówienia otrzymasz zwrot środków na konto.

Brak zwrotu środków na konto

Sprawdź status swojego zamówienia (mail z informacją potwierdzeniu/odrzuceniu zamówienia).
Jeśli zamówienie zostało odrzucone, środki zostaną zwrócone na konto do 48h od złożenia zamówienia. Po 48h sprawdź czy środki wpłynęły na konto, lub dla ułatwienia, sprawdź mail z potwierdzeniem zwrotu od PayU.

Otrzymałam/em inną dawkę leku niż zamawiałam/em.

Zgadzając się z warunkami regulaminu akceptujesz fakt, że decyzja o wystawieniu recepty oraz ostatecznej dawce leku należy do lekarza – jeśli na podstawie przekazanych informacji zdecyduje, że nie może przepisać pełnej dawki leku, zapisuje zazwyczaj mniejsze opakowanie pozwalające na kontynuację leczenia.
Mniejsza dawka leku nie stanowi podstawy dla zwrotu środków.

Problemy z wykupieniem recepty w aptece

Czasami zdarza się, że krajowy rejestr leków, z którego korzystają lekarze, może nieznacznie różnić się od produktów, które oferują producenci.
Jeżeli zapisany lek nie występuje w dawce/opakowaniu zapisanym przez lekarza, możesz poprosić farmaceutę o wystawienie tzw. recepty farmaceutycznej i skorygowanie dawki zapisanego leku. Farmaceuta może wydać ilość leku nie większą niż ilość zawartą w dwóch najmniejszych opakowaniach dopuszczonych do obrotu na terytorium Polski.

Długi czas oczekiwania

Średni czas oczekiwania na ereceptę to około 2-3 godziny w godzinach pracy lekarza, czyli od 8:00 do 22:00. Jeśli składamy zamówienie w godzinach nocnych, należy liczyć się z nieco dłuższym oczekiwaniem na jego realizację.
Maksymalny czas oczekiwania opisany w regulaminie to 24h. Recepta wystawiona przed upływem tego terminu nie jest podstawą do zwrotu środków.

Anulowanie zamówienia

Anulowanie zamówienia możliwe jest maksymalnie do 12h od złożenia zamówienia, pod warunkiem, że lekarz wcześniej nie wystawił recepty.
Anulowanie wystawionej recepty jest możliwe tylko w szczególnych przypadkach.

Czy dostanę receptę na lek XYZ?

Na serwisie erecepta otrzymamy receptę na potrzebne leki z wyjątkiem leków psychotropowych lub odurzających (z grupy ścisłego zarachowania). W przypadku zażywania takich leków zalecane jest osobiste badanie lekarskie.
Lekarz może też odmówić wystawienia recepty na inny wybrany z kategorii lub po nazwie lek, jeśli z jakiegoś powodu uzna, że nie powinien go przepisywać lub dokumentacja załączona do zamówienia jest niewystarczająca. Leki dostępne na serwisie można znaleźć w wyszukiwarce na stronie.

Błąd w czasie tworzenia konsultacji

Jeśli system natrafił na problem z utworzeniem konsultacji, polecenie zwrotu środków trafi do PayU w ciągu 48h.

Inne

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.